RADOVAN JANČIĆ

Srpska napredna stranka

Rođen je 1958. godine. Živi u Novom Kneževcu, Srpski Krstur.

Po zanimanju je građevinski tehničar.

Na vanrednim parlamentarnim izborima, održanim 24. aprila 2016. godine, po prvi put postaje narodni poslanik.

Osnovne informacije

Statistika

  • 42
  • 0
  • 0
  • 0
  • 3 postavljeno / 0 odgovoreno

Pitanja građana

Pitanje udruženja u vezi uzgoja životinja isključivo radi proizvodnje krzna

čeka se odgovor 2 meseca i 12 dana i 5 sati

Poštovani, Pišem Vam u ime udruženja Sloboda za životinje, a povodom pitanja zakonske zabrane uzgoja životinja isključivo radi krzna koje je trenutno aktuelno u našoj zemlji. Zanima me kakav je Vaš stav po pitanju uzgoja životinja isključivo radi krzna u Srbiji i kako biste glasali ukolik...

Pismo za narodne poslanike- pitanja za Vladu

čeka se odgovor 1 godina i 21 dan i 12 sata

Poštovani/a, Obraćamo Vam se, kao predstavniku/ci građana, da na sednici za postavljanje poslaničkih pitanja poslednjeg četvrtka u mesecu (26. oktobra 2017. godine), iskoristite vaše poslaničko pravo i postavite ova pitanja predstavnicima Vlade Republike Srbije u ime nas građana.

Inicijativa za izmene i dopune Porodičnog zakona

čeka se odgovor 1 godina i 2 meseca i 23 dana

Poštovani, U ponedeljak, 14. avgusta 2017. pokrenula sam inicijativu "Naše dete - naša odluka", za izmene i dopune Porodičnog zakona. Prema aktuelnom Porodičnom zakonu roditelji nemaju pravo da odrede potencijalne staratelje svoje dece u slučaju porodične tragedije, pa je odluka o deci...

VIDI SVE POSTAVI PITANJE

Treća sednica Drugog redovnog zasedanja , 07.11.2018.

Zahvaljujem, gospođo predsedavajuća.

Poštovani narodni poslanici, poštovana gospođo Kuburović, Predlog zakona koji obezbeđuje povećanje stepena bezbednosti naših građana, njihovih života i njihove imovine je svakako da u potpunosti treba prihvatiti, a ovaj Predlog baš na tome insistira.

Donošenjem ovog zakona o smanjenju rizika od katastrofa i upravljanju vanrednim situacijama obezbediće se opšti okvir za uspostavljanje efikasnog integrisanog sistema smanjenja rizika od katastrofa u cilju smanjenja postojećih rizika, sprečavanja stvaranja rizika u budućem periodu i efikasnog odgovora na katastrofe.

Identifikacija, procena i praćenje rizika i planiranje odgovora na rizike u cilju odgovornog upravljanja životnom sredinom, zemljištem, vodama i drugim prirodnim resursima je naš nacionalni zadatak, a prevencija od posledica od katastrofa je od primarnog značaja. Srbija obiluje vodama, ali smo i pored te činjenice u godinama iza nas trpeli posledice suša, iako se ona može naslutiti, pa čak i predvideti.

Ministri prethodnog režima najavljivali su velike projekte, kada je reč o navodnjavanju, a jedan od njih govorio je o sistemu za čak dva miliona hektara. I, naravno da nisu napravili ništa, ali zato nisu zaboravili da se basnoslovno obogate. Tek dolaskom Aleksandra Vučića na čelo Vlade Republike Srbije otpočelo se sa izgradnjom velikih hidrosistema koji se finansiraju iz kredita vrednog 100 miliona dolara po kamatnoj stopi od svega, ili samo, 1%.

Direktno iz budžeta Republike Srbije, Vojvodine i lokalnih samouprava za nabavku sistema za navodnjavanje izdvajaju se danas sredstva 10 puta veća u odnosu na 2012. godinu. Značaj ovih investicija je nemerljiv u efikasnoj borbi protiv suša, a posebno su značajne što će našeg poljoprivrednika i poljoprivredna gazdinstva finansijski osnažiti i stvoriti sve pretpostavke za dalji razvoj poljoprivrede i time doprineti sveukupnom razvoju Republike Srbije. Zahvaljujem.

Treća sednica Drugog redovnog zasedanja , 06.11.2018.

Zahvaljujem, gospodine predsedavajući.

Poštovani narodni poslanici, cenjeni gospodine ministre, pred nama ja Zakon o smanjenju rizika od katastrofa i upravljanju u vanrednim situacijama, kojim se stvaraju svi neophodni uslovi za efikasnije sprovođenje zaštite od elementarnih i drugih nepogoda, što će doprineti povećanju stepena bezbednosti naših građana.

NJime se konačno uspostavlja sistem smanjenja rizika od katastrofa sa obavezom preventivnog delovanja na otklanjanju rizika od istih, a ne njihovih lečenja, što smo godinama unazad, nažalost, činili, čime Vlada Republike Srbije jasno iskazuje odgovornost prema građanima i njihovoj imovini.

Posledice suše u Srbiji u ranijem periodu direktno su uticale na rast BDP i razvoj naše poljoprivrede, a mogle su se sprečiti uz svest da se nedostatak vode ne može nadoknaditi, nego se postojeća voda mora rasporediti, s tim da za to mora postojati jasan plan, koji je na sreću donesen zahvaljujući predsedniku, gospodinu Aleksandru Vučiću i Vladi Republike Srbije.

Suša kao elementarna nepogoda ima definiciju u zavisnosti od uticaja koja uzrokuje hidrološke, meteorološke, poljoprivredne i ekonomske suše. Najteži oblik ekonomske suše doživeli smo pod rukovodstvom prethodnog režima i vladavine DS od 5. oktobra 2000. do 2012. godine, a u Vojvodini sve do 2016. godine, kada je Srbija razorena i opljačkana, a građani dovedeni na ivicu siromaštva i gladi i ostavljeni bez posla i budućnosti.

Na sreću, to vreme je iza nas. Skupo smo ga platili. Vreme bede, vreme bez perspektive, razvoja i napretka građani su dobro razumeli, i kao što brojni izbori pokazuju, nisu ga zaboravili, jer se danas u Srbiji vidi da se sve bolje i bolje živi. Zahvaljujem.

Treća sednica Drugog redovnog zasedanja , 05.11.2018.

Zahvaljujem, gospođo predsednice.

Poštovani narodni poslanici, cenjena gospođo Kuburović, sa ciljem da se dodatno definiše predmet zakona o kojem raspravljamo, podneo sam amandman koji glasi: „Ovim zakonom podstiče se sveukupni razvoj Republike Srbije s posebnim osvrtom na prevenciju od posledica suše“.

Sistem smanjenja rizika od katastrofa i upravljanju u vanrednim situacijama koji se ovim Predlogom zakona uspostavlja je od posebnog interesa za Republiku Srbiju i predstavlja deo nacionalne bezbednosti. Zato je od posebne važnosti donošenje ovog zakona, kojim se u prvi plan stavljaju principi, planski dokumenti, mere i aktivnosti koje treba da doprinesu uspešnoj prevenciji od katastrofa i podignu nivo spremnosti za reagovanje u slučaju nastupanja elementarnih ili drugih vrsta nepogoda.

Ključno obeležje Predloga zakona predstavlja stavljanje preventive u prvi plan, kako bi se rizici od katastrofa smanjili i stvorili svi uslovi za efikasnije sprovođenje zaštite od elementarnih nepogoda, što će, što je i najvažnije, doprineti povećanju stepena bezbednosti građana i njihove imovine.

Elementarna nepogoda je iznenadna velika nesreća koja prekida normalno odvijanje života, uzrokuje žrtve, štetu većeg obima na imovini ili njen potpuni gubitak. Jedna od elementarnih nepogoda jeste i suša, kada su zalihe vode u tlu smanjene zbog pomanjkanja padavina. Zbog suše mogu nastati ozbiljni poremećaji u poljoprivredi, kao osloncu u proizvodnji hrane, što u krajnjem može izazvati pojavu gladi i gubitke u ljudskoj i životinjskoj populaciji. Pojava suše postaje sve češća u celom svetu, gotovo da ju je nemoguće predvideti, ali se ona prateći i analizirajući brojne parametre ipak može naslutiti, pa čak i pravovremeno prognozirati. Preventivnim delovanjem i razvojnim projektima ove Vlade, Srbija će veoma brzo otkloniti rizik mogućih posledica ove elementarne nepogode o kojima sve do 2012. godine niko nije razmišljao. U Srbiji se pod sistemima za navodnjavanje do te 2012. godine nalazilo jedva 2% obradivog poljoprivrednog zemljišta, a cilj nas iz SNS je da bude bar 10%.

Otuda je danas u Vojvodini u toku izgradnja 11 kapitalnih regionalnih sistema, u centralnoj Srbiji tri hidrosistema, sa ciljem da se otklone svi rizici i omogući efikasna borba protiv suše. Pored toga, nema u Vojvodini lokalne samouprave koja nije pristupila uređenju dvonamenske kanalizacione mreže na poljoprivrednom zemljištu i izradi projektno-tehničkih dokumentacija za podizanje i izgradnju novih zalivnih sistema.

Odgovornim pristupom ove Vlade i Ministarstvom poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, u rešavanju problema suše i rad na smanjenju rizika od ove elementarne nepogode iskazuje se visok stepen odgovornosti prema svojim građanima, sa ciljem da se pre svega obezbedi njihova bezbednost, ali i da se realizuju razvojni ciljevi u oblasti poljoprivrede i time doprinese sveukupnom razvoju Republike Srbije. Zahvaljujem.

Imovinska karta

(Srpski Krstur, 27.06.2016.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 123500.00 RSD 03.06.2016 -
- Skupština opštine Novi Kneževac (Odbornik) Opština Mesečno 8000.00 RSD 08.11.2012 -
Poslednji put ažurirano: 02.03.2017, 15:09