SNEŽANA PAUNOVIĆ

Socijalistička partija Srbije

Rođena je 1. januara 1975. godine u Peći.

Po zanimanju je diplomirani ekonomista. Bila je članica Nadzornog odbora Aerodroma “Nikola Tesla”. Članica je Glavnog odbora Socijalističke partije Srbije i članica Predsedništva Foruma žena Socijalističke partije Srbije. Mandat narodne poslanice potvrđen joj je 29.oktobra 2013. Nakon što je u poslaničke klupe zamenila kolegu Neđu Jovanovića.

Ponovo je izabrana na mesto narodne poslanice nakon vanrednih parlamentarnih izbora 24. aprila 2016. godine.

Osnovne informacije

Statistika

  • 13
  • 0
  • 7
  • 1
  • 3 postavljeno / 0 odgovoreno

Pitanja građana

Pismo za narodne poslanike- pitanja za Vladu

čeka se odgovor 22 dana i 20 sati

Poštovani/a, Obraćamo Vam se, kao predstavniku/ci građana, da na sednici za postavljanje poslaničkih pitanja poslednjeg četvrtka u mesecu (26. oktobra 2017. godine), iskoristite vaše poslaničko pravo i postavite ova pitanja predstavnicima Vlade Republike Srbije u ime nas građana.

Inicijativa za izmene i dopune Porodičnog zakona

čeka se odgovor 2 meseca i 24 dana i 16 sati

Poštovani, U ponedeljak, 14. avgusta 2017. pokrenula sam inicijativu "Naše dete - naša odluka", za izmene i dopune Porodičnog zakona. Prema aktuelnom Porodičnom zakonu roditelji nemaju pravo da odrede potencijalne staratelje svoje dece u slučaju porodične tragedije, pa je odluka o deci...

Set medijskih zakona

čeka se odgovor 1 godina i 1 mesec i 18 dana

1. Da li smatrate da je dobro da Srbija ima jedan regionalni javni servis? 2. Da li je normalno da građani Južne i Istočne Srbije plaćaju javni servis koji nema nikakvu obavezu prema njima i koji nije ni vidljiv u tom regionu? 3. Da li je to diskriminacija? 4.

VIDI SVE POSTAVI PITANJE

Prva sednica Drugog redovnog zasedanja , 04.10.2017.

Zahvaljujem se poštovani predsedavajući, uvaženi ministri sa saradnicima, dame i gospodo narodni poslanici.

Ja ću se u diskusiji osvrnuti na zakone iz oblasti državne uprave i lokalne samouprave. Pred nama su dva predloga zakona - Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o državnim službenicima i Predlog zakona o Nacionalnoj akademiji za javnu upravu, koji je jedan noviji revolucionarni zakon i koji stvara uslove za permanentnu i kontinuiranu edukaciju državnih službenika u cilju stvaranja efikasne, moderne, stručne i profesionalne javne uprave.

Uvaženi ministre Ružiću, moram na početku da istaknem jednu javnu činjenicu i pozitivan primer koji vi dajete kada je u pitanju saradnja sa lokalnim samoupravama. Pod okolnostima da ste od preuzimanja funkcije ministra za državnu upravu i lokalnu samoupravu konstantno na terenu, nedvosmisleno se može zaključiti da ste uspostavili jedan standard i jednu dobru praksu.

Obilaskom novih opština i gradova među kojima, da ne kažem, primarno su i oni najnerazvijeniji, pokazali ste odlučnost da oslušnete potrebe kako građanki i građana tako i državne administracije. Ovo jeste najbolji mogući način da se njihove potrebe implementiraju u zakone i druge propise, a sa druge strane to govori i da ste svesni da lokalna samouprava predstavlja vrlo važnu kariku u procesu sveobuhvatne reforme javnog sektora.

Poslanička grupa SPS smatra da su zakoni koji su danas na dnevnom redu iz oblasti državne uprave i lokalne samouprave, upravo primer dobre artikulacije potrebe građana sa jedne strane, a to je da imaju adekvatan javni servis i onih koji pružaju taj servis odnosno državne i javne uprave sa druge strane.

Reforma javne uprave, bitan je uslov za uspeh celokupnih reformi u Republici Srbiji i Vlada je nedvosmisleno opredeljena za ovaj proces, svesna da je za širi društveni razvoj neophodna reforma koja se odnosi na aktivnosti zaposlenih koji su zaduženi da tu reformu sprovode kroz svoj svakodnevni posao. Dakle, stvaranje profesionalne i odgovorne državne uprave jedan je od ključnih ciljeva celokupne reforme društva.

Vlada Republike Srbije je do sada načinila značajne korake u cilju sveobuhvatnog javne uprave i donela niz zakona. Od izmena Zakona o državnim službenicima, Zakona o zaposlenim u AP i jedinicama lokalne samouprave do zakona koji regulišu plate i sistem koeficijenata za određivanje plate u državnoj upravi čime su otklonjene dugogodišnje nedoumice oko toga šta je posao državnih službenika, koje su mu odgovornosti, koji se koeficijent primenjuje na kom radnom mestu, itd.

Dakle, konačno se uvodi red u rad javne uprave i postavljaju standardi za pružanje usluga građanima, koji pred različitim državnim i lokalnim organima ostvaruju svoja Ustavna prava. Zato smatramo da i Predlog zakona o Nacionalnoj akademiji za javnu upravu ima takav cilj.

Ovim zakonom formira se centralna institucija koja obezbeđuje pravni okvir za stručno usavršavanje zaposlenih u državnoj upravi, čime se, maltene, zaokružuje celokupni sistem u cilju stvaranja odgovorne i efikasne državne administracije.

Jasno je svima da od kompetencije državnih službenika, odnosno od njihovog znanja, od njihovih veština i sposobnosti zavisi kvalitet državne administracije i zato će ovaj predlog zakona stvoriti ključni uslov za trajno i kontinuirano učenje, unapređivanje znanja i veština zaposlenih i to po standardizovanoj metodologiji programima, čime će zaposleni moći da stiču neophodne kompetencije za svoj rad.

Javna uprava mora da bude servis građanima i privredi, a državna administraciji, svakako mora da bude motivisana da radi i to ne samo primanjima, raznim vidovima nagrada i beneficija, mogućnošću napredovanja, vrednovanja stručne spreme, već i mogućnošću sticanja novih i unapređivanja postojećih znanja i veština.

Obzirom da mi kao država imamo strateško opredeljenje za članstvo u EU, jedan od važnih kriterijuma u procesu pridruživanja zajednici evropskih naroda je i jačanje administrativnih kapaciteta, kojim se obezbeđuje, prvenstveno kroz standardizovan proces unapređivanja znanja i veština samih pružalaca usluga građanima.

Pored ovoga, mi ovaj proces moramo da završimo zbog nas samih, zbog građanki i građana ove zemlje, u njihovom interesu i u interesu privrede kako bi smo njihov svakodnevni život učinili kvalitetnijim.

Dakle, ono što se predviđa formiranjem Nacionalne akademije javne uprave je primena principa, profesionalizacije u cilju stvaranja obučene, odgovorne i efikasnije javne uprave, a ovo se jedino omogućava kroz trajni i sistematizovan proces edukacije.

Formiranje centralne nacionalne institucije za stručno usavršavanje zaposlenih u javnoj upravi, predviđenoj sa strategijom reforme javne uprave u Republici Srbiji, zbog potrebe da se stručno usavršavanje zaposlenih, kojima se do sada bavilo više organa državne uprave i službi centralizuje kroz jednu instituciju i SPS smatra da je ovo još jedan korak sveobuhvatnoj reformi javne uprave.

Ono što je važno istaći, kada su u pitanju izmene i dopune Zakona o državnim službenicima, to je da se ovim predlogom, osim naravno, upodobljavanja onog dela koji se tiče stručnog usavršavanja omogućava i veća pokretljivost kadrova na nivou javne uprave, odnosno, omogućava se fluktacija zaposlenih između sva tri nivoa vlasti, od lokalnog, Pokrajinskog do Republičkog. I to na način koji oslobađa i službenike i organe državne uprave viška administrativnih poteškoća prilikom prelaska zaposlenih iz jednog u drugi organ javne uprave. Ovo smatramo veoma značajnim i negde logičnim rešenjem. Dakle, da se zaposleni na sva tri nivoa vlasti preuzimaju bez konkursa, naravno uz saglasnost zaposlenog rukovodioca organa.

Imajući u vidu glavne principe reforme javne uprave decentralizaciju, depolitizaciju, razcionalizaciju, i jedan od najznačajnijih, profesionalizaciju, poslanička grupa SPS smatra da će zakoni o kojima raspravljamo danas doprineti kvalitetnijoj javnoj upravi i većoj profesionalizaciji svih zaposlenih, omogućiti im trajni proces sticanja usavršavanja znanja, čime će zaposleni biti motivisani i osposobljeni da pruže adekvatnu uslugu građanima.

Naravno, ništa manje važni i kvalitetniji nisu zakoni iz oblasti informacione bezbednosti i elektronskog poslovanja, ali će o njima detaljnije govoriti moje uvažene kolege, gde naglašavam zbog svega navedenog, poslanička grupa SPS će u danu za glasanje podržati sve predloge zakona iz ovog pretresa.

Verujem da će se po najavama ministra za državnu upravu i lokalnu samoupravu pred nama uskoro naći izmene i dopune Zakona o zaposlenim u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave i da će se na taj način sistem stručnog usavršavanja za zaposlene u javnoj upravi potpuno zaokružiti.

Sasvim na kraju, pod okolnostima da smo tokom današnje diskusije čuli malo kritika na račun predloženih zakona, ali mnogo neutemeljenih tvrdnji, ja moram da se osvrnem na diskusiju i kolege Boška Obradovića i Zorana Živkovića i objasnim da SPS, kao partija koja ima tradiciju od 27 godina, sasvim prirodno u ovoj sali ima, maltene, četiri generacije svojih kadrova, od jedne najstarije i najiskusnije, kojoj pripada uvaženi inženjer Milutin Mrkonjić, do najmlađe, kojoj pripada moj dragi kolega Đorđe Đoković. Ja sam izuzetno ponosna što u ovom trenutku sedi prekoputa.

S druge strane, ako optužimo ministra da je formiranje Nacionalne akademije pokušaj da se formira organ koji će edukovati kadrove SPS i SNS, to i nije loše i treba da primenite tu praksu, za početak morate da imate kadrove da biste mogli možda jednog dana da napravite jednu akademiju koja će edukovati i vaše kadrove. Zahvaljujem se.

Peto vanredno zasedanje , 26.09.2017.

Zahvaljujem predsedavajući.

Uvaženi gospodine ministre sa saradnicima, kolege poslanici, u prethodnom vašem izlaganju sam čula da ćete status bibliotekara koji se tiče amandman koji sam podnela rešiti pod zakonskim aktom, tako da u tom smislu razumem stav Vlade i odustajem od diskusije. Hvala.

Deveta posebna sednica , 28.06.2017.

Hvala, predsedavajuća.

Reklamiram član 27. Bez obzira što ste postupili već u dva navrata ispravno i u skladu sa ovim Poslovnikom, ipak, iako sam narodni poslanik, pre svega sam građanka Srbije koja je brutalno uvređena na samom startu diskusije kolege Boška Obradovića. Niti se osećam poniženo, niti se osećam uvređeno, niti bih da me deklariše na bilo koji način poštovani kolega.

Mogu da razumem da neko ima kompleks i da svoju diskusiju počne sa Slobodanom Miloševićem i njegovim izručenjem na Vidovdan, preko predsednika Socijalističke partije Srbije Ivice Dačića završi sa Brankom Ružićem. To je jasna potreba da makar i ličite na socijaliste, ali to prosto nije lako. Ovo jeste možda mesto gde se o tome može razgovarati, ako se uzme u obzir da je uvažena mandatarka gospođa Ana Brnabić u svom kabinetu videla i profesorku Slavicu Đukić Dejanović, čija je ovo uska specijalnost, ali Skupština nije mesto gde se ovakve stvari leče.

S druge strane, kao žena, kao neko ko dolazi iz Peći, po drugi put na sredini ovog izlaganja ponovo uvređena činjenicom u kojoj državi žive Srbi sa Kosova i Metohije. U Srbiji. Evo da ja odgovorim. Ne znam kakav stav o tome ima kolega Obradović, bila sam ubeđena da je patriota koji se zalaže da Kosovo nikada ne bude nezavisno, ali drugi put sam iznenađena za dva dana. I kada je u pitanju populaciona politika, nikako da se pročita ono što je učinjeno u proteklih godinu dana. Ja to ispred sebe kao odgovorni poslanik imam. Ovo je izveštaj kabineta profesorke Slavice Đukić Dejanović i ja ću ovo i ustupiti ako treba kolegi Bošku Obradoviću, da bismo se bavili činjenicama, a ne neistinama. Hvala vam.

Imovinska karta

(Beograd, 30.01.2014.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 81300.00 RSD 29.10.2013 -
Predsednik nadzornog odbora Aerodrom Nikola Tesla a.d. Beograd Javni Mesečno 64299.00 RSD 17.07.2013 -
Poslednji put ažurirano: 06.03.2017, 16:02