GORAN ĆIRIĆ

Demokratska stranka

Predsednik Izvršnog odbora Demokratske stranke. Poslanik Demokratske stranke u Narodnoj skupštini Republike Srbije.

Rođen je 25. jula 1960. godine u Nišu. Osnovnu i srednju školu je završio u Nišu, i diplomirao 1984. na Elektronskom fakultetu u Nišu.

Prvo radno iskustvo sticao je od 1985. do 1991. godine u preduzeću "EI Honeywell", na poslovima inženjera tehničke podrške, na implementaciji projekata informacionih tehnologija u najvećim kompanijama bivše Jugoslavije.

Od 1991. do 1997. bio je na čelu tima u kompaniji koja se bavila projektovanjem integrisanih informacionih sistema zasnovanih na Oracle tehnologiji.

Član Demokratske stranke od 1992. godine.
Aktivno učestvovao u svim opozicionim aktivnostima devedesetih.
Član Glavnog odbora DS od 1996. do danas. Predsednik Gradskog odbora DS od 1997. do 2001. Poslanik u Narodnoj skupštini Republike Srbije od 2000. do 2004. Potpredsednik Demokratske stranke od 2012. do 2014. godine.

Od 1997. do 2000. godine je bio član Izvršnog odbora Skupštine grada Niša.
Od 2000. do 2004. gradonačelnik Niša.
U to vreme inicirao je i vodio projekte međunarodne saradnje, ekonomskog razvoja, investicija u infrastrukturu i razvoj u Nišu, Srbiji i regionu.

U dva mandata bio je i predsedavajući u predsedništvima Stalne konferencije gradova i opština Jugoslavije i Srbije i Crne Gore, radio je na implementaciji reforme programa lokalne samouprave, za koji je podršku od 60 miliona dolara pružila Američka agencija za međunarodni razvoj - USAID.

Inicijator je projekta "Evrobalkan - Evroregija", kojem se priključilo više od 60 opština i gradova u Srbiji, Bugarskoj i Makedoniji i koji je od Saveta Evrope 2002. godine ocenjen kao jedan od tri najvažnija u toj oblasti. Cilj ovog projekta je uspostavljanje kulturnih, obrazovnih, poslovnih veza, kao i saradnja na projektima zaštite čovekove okoline i u nevladinom sektoru.

Od 2001. do 2004. aktivni je učesnik Glokal foruma u Rimu, koji propagira angažovanje lokalnih vlasti u rešavanju globalnih problema.

Od novembra 2007. do septembra 2012. godine bio je generalni direktor Javnog preduzeća PTT saobraćaja "Srbija". Svetski poštanski savez je 2012. dodelio Pošti Srbije Zlatni sertifikat za kvalitet.

Predsednik je Upravnog odbora Fondacije dr Zoran Đinđić od 2011.

Na parlamentarnim izborima 16. marta 2014. godine izabran je za poslanika u Narodnoj skupštini Republike Srbije.

Na sednici Glavnog odbora DS održanoj 29. juna 2014. godine izabran je za predsednika Izvršnog odbora Demokratske stranke.

Predsednik poslaničke grupe Demokratska stranka od oktobra 2016. godine.

Govori engleski i ruski jezik.

Oženjen je Sonjom, tata Krune i Marije.

Osnovne informacije

Statistika

  • 92
  • 5
  • 504
  • 8
  • 3 postavljeno / 0 odgovoreno

Pitanja građana

Inicijativa za izmene i dopune porodičnog zakona

čeka se odgovor 1 mesec i 22 dana i 23 sata

Poštovani, U ponedeljak, 14. avgusta 2017. pokrenula sam inicijativu "Naše dete - naša odluka", za izmene i dopune Porodičnog zakona. Prema aktuelnom Porodičnom zakonu roditelji nemaju pravo da odrede potencijalne staratelje svoje dece u slučaju porodične tragedije, pa je odluka o deci...

Skupstinski odbori

čeka se odgovor 8 meseci i 1 dan i 18 sati

Poštovani gospodine Ćiriću, Zašto poslanici DS-a ne prisustvuju redovno Odboru za finansije i Odboru za prostorno planiranje, pa tako DS nema svoje predstavnike na sednicama pomenutih odbora? Srdačan pozdrav,

Obeštećenje akcionara Agrobanke

čeka se odgovor 1 godina i 4 meseca i 8 dana

PITANJE ZA POSLANIČKU GRUPU DS: KADA ĆE BITI OBEŠTEĆENI OPLJAČKANI AKCIONARI AGROBANKE? NAJNOVIJE saopštenje akcionara Agrobanke povodom 4 godine od nelegalnog zatvaranja Agrobanke i pljačke njenih akcionara. B92| sreda, 25.05.2016.

VIDI SVE POSTAVI PITANJE

Prva sednica Drugog redovnog zasedanja , 09.10.2017.

Po ko zna koji put, pomenuti podaci koji apsolutno ne odgovaraju istini. Ta priča, da krenemo od dugova Grada Beograda, priča o milijardu i 200 miliona evra je nešto što možemo da pročitamo i analiziramo onog trenutka kada stavite na dnevni red i analizu izveštaja Fiskalnog saveta.

Dakle, često se pominjete na Fiskalni savet i kada pogledate analizu Fiskalnog saveta i stanja finansija i u gradu Beogradu i u Kragujevcu i u Nišu i u Novom Sadu videćete da taj iznos niko nigde ne pominje, makar niko od stručnih i odgovornih kompetentnih lica. Pominje se iznos od 420.000.000 evra, a o dugovima Grada Beograda i svih javnih preduzeća u njemu ćemo tek videti izveštaje.

Izveštaj o Kragujevcu i nekim velikim gradovima i stanju budžeta u Kragujevcu, o kome se govori u smislu vrlo brzog ili bliskog mogućeg bankrotstva, nažalost, ne prizivamo tako nešto, ali znamo da su mnogim odlukama i vođenjem tih gradova nekompetentni ljudi dovodili lokalne sredine u veoma velike probleme. I o tome govori izveštaj Fiskalnog saveta, govorim o zvaničnim podacima, ne govorim o nagađanjima i o priči rekla-kazala.

Sam ministar državne uprave i lokalne samouprave će imati velike izazove u mnogim opštinama i gradovima, to je apsolutno jasno, ali veliki deo odgovornosti nosimo i mi ovde u Skupštini i posebno većina skupštinska, koja je izglasavala zakone, seriju zakona koji su Srbiju vodili ka sve većoj centralizaciji, sve manjem prihodu lokalnih samouprava, sve manjim transferima, a očigledno i nesposobni kadrovi svojim upravljanjem dovode do takvog stanja finansija, pre svega u najvećim gradovima, jer je to najvidljivije.

Još jednom, govorite o zvaničnim podacima, ne o pričama rekla-kazala i opominjanjima nekih gradonačelnika koji su ovde ostavili veliki trag.

Prva sednica Drugog redovnog zasedanja , 09.10.2017.

Dakle, govorite o dugovima javnih preduzeća, o radovima koji su se radili u Beogradu u vreme DS i ne samo Dragana Đilasa, nego i Neše Bogdanovića i gradonačelnika koji su ostavili tragove i učinili Grad Beograd boljim od onoga kakvim su ga zatekli, sigurno posebno posle 1999, 2000. godine i ostaju i mostovi kao tragovi, ostaju i efikasno urađeni projekti i ulice i bulevari, ali ono što je još važnije od tog betona, od tog asfalta je odnos prema ljudima, prema socijalno najugroženijima, prema onima koji primaju penzije, a ovde su imali tu vrstu podrške i nismo imali smanjenja penzija od 10%, onako kako to imamo u poslednjih pet godina. To je odnos odgovornih ljudi u gradu, to je odnos prema ljudima pre svega, a ne prema betonu i prema neefikasnim projektima, kakve nažalost možemo da vidimo danas u Beogradu.

Da li ste vi ponosni na ovo što se danas dešava u Beogradu, na način na koji on funkcioniše i na način na koji se vode projekti koji su započeti? Svako normalan će se radovati svakom novom projektu, svakoj novoj ulici, svakoj novoj fontani koja ima svoju logiku i koja bude urađena na efikasan i racionalan način, dovoljno jeftin, onako kako je prihvatljiv za ljude. Ali, način na koji se vode ovi projekti u Beogradu u ovom trenutku govori o tome da ni na koji način ne razmišljaju o ljudima, o njihovim potrebama i njihovoj mogućnosti da se kreću po gradu i obavljaju normalno svoje funkcije i svoj život.

Dakle, suština vođenja grada nisu samo beton i mostovi i samo škole i obdaništa. Jeste i to, ali posebno su se gradili u to vreme kada je DS nosila najveću odgovornost, ali pre svega su odgovornost prema ljudima, zaštita njihovog socijalnog statusa i uslovi u kojima će i deca i svi nemoćni napraviti i napredovati.

Prva sednica Drugog redovnog zasedanja , 09.10.2017.

U Predlogu zakona nacionalne akademije za javnu upravu, u članu 4. stav 2. – briše se.

Dakle, zakonsko regulisanje prava na pripremanje i sprovođenje komercijalnih programa stručnog usavršavanja, odnosno priprema i sprovođenje navedenih programa za korisnike, pravna i fizička lica izvan sistema javne uprave, nije potrebno po nama, imajući u vidu kompleksnost oblasti i rada nacionalne akademije za javnu upravu, obim poslova koji se predlažu ovim predlogom zakona i preuzimanje poslova koje je ranije obavljala služba za upravljanje kadrovima.

Dakle, vi ste u obrazloženju za odbijanje ovog našeg amandmana rekli da je to jedan od značajnih izvora finansiranja da bi Nacionalna akademija bila održiva. Mislimo da je potrebno prihvatiti ovaj amandman iz više razloga, i u javnoj raspravi smo to više puta ponovili.

Dakle, služba za upravljanje kadrovima, pre svega svake javne uprave, svake lokalne samouprave je dužna da uspostavi kriterijume i zaista da priliku onim najsposobnijim, koji su, završavajući svoje fakultete i svoje stručne škole, stekli dovoljno znanja da pruže dobar i kvalitetan rad.

Drugo, o čemu smo govorili i gde imamo i vrlo ozbiljne sugestije Agencije za borbu protiv korupcije, da pre svega treba insistirati na toj selekciji i u učenju i etike i uspostavljanju integriteta svakog javnog službenika, jer to je preduslov za efikasnu javnu službu kojoj će građani Srbije verovati, u koje će imati poverenja i to je uslov za uspešno obavljanje posla.

Dakle, što se finansiranja tiče, lokalne samouprave i AP su ionako obavezane da finansiraju rad nacionalne akademije i mislim da to finansijsko obavezivanje u svakom slučaju daje i potrebu da same lokalne samouprave i AP imaju i veći uticaj na formiranje i programa i svojih potreba za novim znanjima. Zbog toga smo predložili da fokus interesovanja nacionalne akademije svakako ne bude komercijalni i da to treba izbaciti, da je potrebno samo fokusirati se na ono što su ključni izazovi, dakle, javne uprave, a to je pre svega praksa. Nikakva teoretska znanja, jer teoretska znanja treba doneti sa standardnim obrazovanjem, treba reagovati na to koliko prvo imamo ljudi sa lažnim diplomama u javnoj upravi, i treba to sankcionisati. Ti ljudi koji su bili spremni da slažu i da kažu da imaju određeno stručno znanje i određene diplome, treba da trpe konsekvence ili lažne doktorate, ali je pre svega potrebno da se uspostavi dobra praksa, razmene tih iskustava, jer time uspostavljamo ravnopravnost svih građana kojima treba pružiti uslugu javne uprave.

Šta se dešava u praksi? U praksi je vrlo često da se isti zakoni na lokalnom nivou, na različite načine primenjuju, što znači da na takav način stavljamo građane u različiti i neravnopravan položaj, a tome treba da služi nacionalna akademija i mislim da treba prihvatiti ovaj amandman i odustati od komercijalnih programa jer će to usmeriti energiju na jedan položen smer.

Imovinska karta

(Beograd, 30.01.2017.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Specijalni savetnik JP "Pošta Srbije" Beograd Republika Mesečno 150096.00 RSD 01.10.2012 -
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 30354.00 RSD 03.06.2016 -
Poslednji put ažurirano: 06.03.2017, 15:37