BRANKA STAMENKOVIĆ

Nestranačka licnost

Rođena 1968. godine. Živi u Beogradu.

Po zanimanju prevodilac. Pokretač je građanske inicijative “Majka hrabrost” za poboljšanje uslova u srpskim porodilištima, za šta je dobila četiri nagrade.

Kao stipendista britanskog Sofija centra za proučavanje kosmologije u kulturi stekla je zvanje diplomiranog kulturologa na Velškom univerzitetu Triniti Sent Dejvid u Velikoj Britaniji.

Članica partije Dosta je bilo.

Na vanrednim parlamentarnim izborima 24. aprila 2016. godine po prvi put postaje narodna poslanica.

Osnovne informacije

Statistika

  • 102
  • 0
  • 276
  • 19
  • 1 postavljeno / 0 odgovoreno

Pitanja građana

Inicijativa za izmene i dopune porodičnog zakona

odgovoreno za 7 dana i 23 sata

Poštovani, U ponedeljak, 14. avgusta 2017. pokrenula sam inicijativu "Naše dete - naša odluka", za izmene i dopune Porodičnog zakona. Prema aktuelnom Porodičnom zakonu roditelji nemaju pravo da odrede potencijalne staratelje svoje dece u slučaju porodične tragedije, pa je odluka o deci...

VIDI SVE POSTAVI PITANJE

Prva sednica Drugog redovnog zasedanja , 12.10.2017.

Hvala.

Moj amandman ide u sličnom pravcu kao i mog kolege Božića. Osnovna intervencija je u predloženom dodavanju člana 97a gde se nabrajaju situacije u kojima postoji potreba za stručnim usavršavanjem državnih službenika. Pod tačkom 2. se kaže – ako državni organ kasni u donošenju nekih akata koje je obavezan da donese ili probija stalno rokove koji su zakonski određeni, onda te državne službenike treba poslati na stručno usavršavanje.

Predložila se da se to briše. Smatram da je to potpuno naopaka logika, jer ako se kasni postoje dva moguća razloga, verovatno i više od dva, a ja sam smislila dva. Jedan je da je preveliki obim posla na tu količinu državnih službenika. Molim vas, mi imamo zabranu zapošljavanja u javnom sektoru. Možda se obim posla povećao i nema dovoljno ljudi i nikakvo usavršavanje tu neće rešiti problem.

Druga moguća situacija je da jednostavno imamo državnih službenika koji ne rade. Ni njemu nikakvo stručno usavršavanje neće pomoći da počne da radi.

U drugoj varijanti pod tačkom 3. na usavršavanje se šalje državni službenik čija akta koja je doneo se ispostavilo da su protivzakonita. NJemu ne treba stručno usavršavanje. NJemu treba osnovna obuka. Taj čovek je očigledno kupio neku diplomu i sada bi trebalo da ide ponovo na osnovne studije o trošku države i da nauči da radi nešto što je trebao da zna da radi pre nego što je primljen na to radno mesto.

Stoga sam predložila brisanje ova dva uslova, ove dve situacije za koje se smatra da postoji potreba za stručnim usavršavanjem, pod tačkom 2. i pod tačkom 3, jer nema apsolutno nikakve logike da u ovim situacijama, u ovoj drugoj situaciji ako neko ne zna da radi svoj posao, to nije osnov za stručno usavršavanje, to je osnov za raskid radnog odnosa. Hvala.

Prva sednica Drugog redovnog zasedanja , 12.10.2017.

Hvala.

Evo još jednog amandmana kojim dosledno u, kako u prethodnom Predlogu zakona o Nacionalnoj akademiji, tako i u ovom Zakonu o državnim službenicima, u delu u kome se priča o njihovom stručnom usavršavanju, tražim dosledno da se brišu termini: „kouč“ i „koučing“.

U tri navrata do sad molila sam predlagača zakona da objasni razloge zbog kojih smo smatrali da jednu alternativnu metodu popularne psihologije treba izdvojiti u odnosu na sve ostale metode popularne psihologije i naročito u odnosu na zvanične metode koje postižu slične rezultate i staviti ih, njihove neke stručne termine, koji još i rogobatno zvuče na našem jeziku i predstavljaju tuđice, ugraditi ih u dva zakona, sad već. Ostala sam bez odgovora.

Još jednom molim predlagača zakona, koji trenutno uopšte ne sluša šta ja pričam, nego se domunđava sa svojim saradnicima, pa možda zato i ne zna da mu narodni poslanik uopšte postavlja pitanje, da objasni građanima Srbije zašto već u dva zakona ugrađujemo kouče i koučinge i zašto je toj metodi popularne psihologije data prednost u odnosu na sve ostale druge alternativne metode, a posebno u odnosu na zvanične metode psihoterapije koje postižu iste rezultate? Hvala.

Prva sednica Drugog redovnog zasedanja , 12.10.2017.

Hvala.

Ovo je prvi od deset amandmana koje je predlagač zakona usvojio i svih deset se odnosi na ispravke pravopisnih, slovnih i gramatičkih grešaka.

Meni je drago da je predlagač zakona, usvajanjem ovih amandmana pokazao razumevanje za to da treba da imamo pismene zakone. Međutim, htela bih da zamolim da ubuduće kada se šalju predlozi zakona u Skupštinu, neko to ipak od lektora ili kolega koji je stručnjak za jezik pogleda, jer u ovom Predlogu zakona stvarno ima dosta slovnih grešaka. Ima ih više nego što sam podnela amandmana. Lično, ja to doživljavam kao nepoštovanje Narodne skupštine. To ne mora da znači da je vama to na umu, verovatno je brzina u pitanju, ali da ne bi ostavljali taj utisak, molim za ubuduće, naglašavam da nije samo iz vašeg ministarstva to stiglo, bukvalno iz svakog ministarstva do sad je stizalo sa pravopisnim i slovnim greškama, ali primećujem da se polako poboljšava situacija kako nam stižu novi zakoni.

Tako da, u tom smislu, samo da skrenem pažnju za ubuduće da se obrati pažnja da ipak to dođe u nekoj pismenijoj formi, jer ne možemo da se ljutimo na našu decu da su nepismena, da su ovakva i onakva ako mi iz ovog najvišeg zakonodavnog tela uporno šaljemo poruku da je to nešto prihvatljivo. Moramo primer da im pružimo. Hvala.

Prva sednica Drugog redovnog zasedanja , 05.10.2017.

Hvala.

Moje prvo pitanje je za predsedavajućeg Arsića – da li biste bili ljubazni, molila bih vas, da tokom mog obraćanja, ukoliko počne da se pravi velika buka u sali iskoristite zvonce koje vam stoji na raspolaganju, pošto znate i sami da je bilo situacija u kojima sam morala da se nadvikujem? Unapred hvala.

Zatim, pitanja ispred poslaničke grupe Dosta je bilo imamo za donedavnog premijera, a sadašnjeg predsednika Republike Srbije. Mi smo do sad u 28 navrata postavljali pitanja Aleksandru Vučiću, nismo dobili nijedan jedini odgovor, uprkos činjenici da je rok za odgovor 15 dana. Danas, 29. put, postavljamo mu tri pitanja i ponovo očekujemo odgovor i postavljaćemo mu pitanja sve dok ne dobijemo odgovore na ono što zanima građane koje ovde predstavljamo.

Prvo pitanje je da li koalicijom SNS sa Haradinajem u stvari pravimo preduslov za izbacivanje preambule o Kosovu iz Ustava Republike Srbije?

Drugo pitanje je da li će predsednik vratiti Skupštini na ponovno razmatranje Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja i Zakon o visokom obrazovanju, s obzirom da prilikom njihovog usvajanja u Skupštini nije poštovana propisana procedura i da je narodnim poslanicima, a samim tim i građanima koje ovde predstavljaju uskraćeno više od četiri sata rasprave po amandmanima kojima su težili da poboljšaju rešenja iz tog zakona?

Treće pitanje glasi, kada će konačno predsednik Republike Srbije početi da odgovara na pitanja koja mu postavljamo?

Zatim, imamo pitanja za predsednicu Skupštine, Maju Gojković. NJoj smo do sada u 19 navrata postavljali pitanja, ovo je 20 put da to činimo, do sada nismo dobili ni jedan jedini odgovor uprkos činjenici da ona ima zakonski rok, od 15 dana da na ta pitanja odgovori. Zato prvo pitanje sada u ovom 20 obraćanju glasi, kada ćemo konačno dobiti odgovore na ta pitanja?

Drugo pitanje za predsednicu Gojković glasi, kada će se javno izviniti generalnoj sekretarki, Svetislavi Bulajić za uvrede i poniženja koje je izgovorila tokom direktnog prenosa skupštinskog zasedanja u Republici Srbiji? Mislim da bi bilo dobro da to učini javno, sa iste ove skupštinske govornice sa koje su stigle i uvrede, jer bi tako poslali poruku iz ovog doma da uvrede, poniženja i mobinzi nisu prihvatljiva ponašanja u našem društvu, a da mi to primerom u Narodnoj skupštini pokazujemo.

Drugo pitanje je, kada će konačno početi da se održavaju redovni kolegijumi? Kada ćemo konačno dobiti plan rada Skupštine, godišnji plan rada kao što to Poslovnik zapoveda, jer mi godinu i po dana od 3. juna prošle godine radimo stihijski, po hitnom postupku, u objedinjenim raspravama, ne znajući danas koji će nam uopšte zakoni biti na dnevnom redu naredne nedelje, a da vam ne pričam da mi u stvari treba da znamo po šest meseci unapred da bismo mogli kvalitetno da se spremimo za raspravu i kvalitetne amandmane da primenimo. Stoga pitamo predsednicu Gojković dokle će na jedan taj perfidni način da sabotira kvalitetan rad Skupštine?

Hvala najlepše i hvala kolegama što ste bili tihi.

Treće vanredno zasedanje , 20.07.2017.

Hvala.

Molim vas, ako možete da utišate. Hvala.

Pitanje za bivšeg predsednika Vlade, a sadašnjeg predsednika Srbije Aleksandra Vučića. Ovo je 24. put da postavljamo pitanja sa skupštinske govornice i još nismo dobili nijedan odgovor. Stoga, prvo pitanje glasi – kada ćemo dobiti odgovore na prethodno postavljena pitanja?

Treće vanredno zasedanje , 20.07.2017.

Drugo pitanje glasi – kada će prestati da krši Ustav, tako što će podneti ostavku na mesto predsednika SNS i izaći iz sukoba interesa u kome se trenutno nalazi, pošto Ustav nalaže da on bude predsednik svih građana, a ne samo članova SNS?

Imovinska karta

(Beograd, 20.06.2016.)

Funkcija Državni organ, javno preduzeće, ustanova, druga organizacija Izvor prihoda Interval Neto prihod Valuta Vreme obavljanja / od-do
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 68297.00 RSD 03.06.2016 -
Narodni poslanik Narodna skupština Republike Srbije Republika Mesečno 30354.00 RSD 03.06.2016 -
Poslednji put ažurirano: 06.03.2017, 14:04